koobin

koobin

koobin

koobin

رقابت دبی و عربستان برای ساخت بلندترین برج جهان

بلندترین برج دنیا 

برج خور دبی که ساخت آن در سال ۲۰۲۰ تمام می شود می خواهد بلندترین برج جهان شود، این برج ۱۰۰ متر بلندتر از برج خلیفه خواهد شد اما خبر بد برای دبی این است که برج ۱۰۰۰ متری جده در عربستان سعودی هم تا سال ۲۰۲۰ تکمیل می شود با الی گشت همراه باشید

  

بلندترین برج دنیا چطور ساخته شد؟‌

مسابقه برای بلندترین برج جهان شدن به مراحل حساس تری رسیده است، ساخت برج خور دبی همچنان ادامه دارد و برنامه ریزی شده تا قبل از نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ به اتمام برسد، این برج با ارتفاع ۹۲۸ متر به دل ابرها نفوذ کرده و می خواهد به عنوان بلندترین برج جهان شناخته شود، مثل برج خلیفه که با ۸۳۰ متر از سال ۲۰۱۰ بلندترین برج جهان است.اما یک رقیب جدی این وسط وجود دارد؛ عربستان سعودی هم اعلام کرده که ساخت برج خود را تا سال ۲۰۲۰ تمام می کند، این برج بعد از کامل شدن ۷۲ متر بلندتر از برج دبی می شود، پس اگر دبی میخواهد این عنوان را از آن خودش کند، حتی برای زمانی کوتاه، باید برج خود را زودتر از عربستان تمام کند.  هر دوی این برج ها با مهندسی مدرن ساخته می شوند. برج دبی باعث توسعه خور دبی و افزایش تعداد گردشگران آن ناحیه خواهد شد. این برج که توسط معماری سوئیسی اسپانیایی طراحی شده باغ های عمودی و یک اتاق اوج دارد که محلی برای تماشای چشم انداز ۳۶۰ درجه امارات است.  ۱۸ تا ۲۰ طبقه این برج برای خانه، رستوران، هتل  و مغازه میباشد. این برج که برای آن یک میلیارد دلار هزینه می شود هم اکنون در حال ساخت است.


برج جده

ساخت برج جده که کمی از برج دبی بلندتر است از ۱ آوریل ۲۰۱۳ آغاز شده و در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۸ به اتمام برسد اما تاریخ اتمام آن دو بار عقب افتاد. بر طبق گفته یک مجله سعودی، برای ساخت این برج از ۸۰,۰۰۰ تن فولاد استفاده شده است. مدیر ارتباطات شورای ساختمان های بلند معتقد است بسیار بعید است که دبی بتواند زودتر از عربستان برج خود را تمام کند او میگوید برج دبی یک برج دیده بانی است و به همین دلیل کمتر از یک آسمان خراش وقت برای ساخت آن لازم است و چون ۵۰ درصد ارتفاع برج با فضای طبقاطی اشغال شده بیشتر از اینکه یک ساختمان باشد یک برج حمایتی است و این باعث می شود که این برج از بلندترین برج جهان شدن باز بماند.


با همه این حرف ها، دبی می تواند تا قبل از تکمیل شدن برج  جده بلندترین برج جهان باشد.


دبی که ۶۵ ساختمان بیش از۲۰۰ متر دارد به عنوان شهر آسمان خراش ها نامیده می شود.در گذشته هیچ کشوری از نظر نرخ و ارتفاع نمی توانست به آسمان خراش های دبی نزدیک شود اما پول هایی که از توسعه کشورهایی مثل قطر و عربستان بوجود آمده باعث رقابت موجود بین عربستان و دبی شده است. بلندمرتبه سازی های دبی با ساخت مرکز تجارت جهانی ۳۹۹ طبقه در سال ۱۹۷۹ آغاز شد، این مرکز اولین ساختمان بلند شهر و بلندترین ساختمان خاورمیانه بود. ساختمان های نمادین دیگر مثل برج خلیفه و برج العرب هم از برج های قابل توجه دبی هستند. اینکه چرا دبی اینقدر بر روی ساخت ساختمان های بلند تمرکز کرده به این دلیل است که ساختمان ها سرمایه هایی هستند که می توانند تاثیر مثبت روی ارزش املاک، جریان سرمایه گذاری و تعداد گردشگران  داشته باشند. ساخت ساختمان های بلند هزینه های بسیاری دارد اما سودی که از داشتن بلندترین برج جهان بدست می آید به درد سرش می ارزد.

 منبع : eligasht.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.